Nytt år

Jaha då va det ett nytt decenium nu då.. Nämligen 2010.. Det kommer nog ta ett tag att lära sig att säga och skriva det utan att tänka sig för.

Kanske ska börja med att berätta lite kort om julafton som jag firade både med mamma och Tore här hemma samt hos pappa med "familjen" på den sidan.
Det va en väldigt lugn och skön julafton. Fick en hel del pengar och presentkort till olika butiker. Men jag fick även ett soffbord som jag har velat ha ett bra tag!!!

Men sen på Lördagen så bar det av in till stan med Lelle och shoppa järnet. Blev en HEL DEL nya kläder och acessoarer!
Plus lite andra grejer som jag inte skriver ut här vad det är!! =P


Sen under veckan har det bara varit lugnt och skönt här hemma. Mamma har jobbat och jag har hållt på här hemma.

Igår när det va nyårsafton och då va det bara att börja städa och göra i ordning all mat inför kvällen eftersom mina kusiner och min morbror och hand fru skulle komma hit.
Under tiden vi väntade på tolvslget så åt vi en hel del morötter med dipp och kollade på när juniorerna spelade hockey.
Sen när tolvslget började närma sig så bar det av till Masthuggskyrkan för och se på fyrverkerierna.
Men på vägen dit så såg vi något som lös på himlen så vi trodde att de va en helikopter men ack så fel vi hade.
För när vi hade stått uppe vid kyrkan ett tag så fick vi se att det va papperspåsar med ljus i som någon/några släppte så att dem lyfte! Riktigt häftigt att se på.
När tolvslaget sedan kom så va det bara att skåla och skrika gott nytt år!! Och det va så mycket fyrverkerier så att man inte riktigt visste vart man skulle kolla eller ta kort för min del.
Men vi va även väldigt nära på att bli träffade utav 2 raketer. Men tack och lov så klarade vi oss utan en skråma.


Och då va det ju då nyårs löftena som jag faktiskt inte har några i år..!

Så nu ska jag bara säga GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!
Nu ska jag ta det lugnt resten av dan och bara njuta av det som är!!

Puss på er

Kommentarer
Postat av: Mikkis

GOTT NYTT ÅR!!!

2010-01-02 @ 12:56:47
URL: http://mikkismusse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0