Back on track

Hej på er!

Nu är jag hemma från sjukhuset.. Eller aa jag har varit det ett tag. Men fick sitta där från 17:04 fram till 21:24 då vi fick åka där ifrån.
Nu ska jag då berätta om min sjukhus vistelse! Jippie eller hur?

Nåja vi kom dit och jag blev inskriven. Sen fick jag gå och lämna urinprov. Och efter det blev det att gå och sätta sig i väntrummet.. Och där fick vi sitta ett tag och jag va hur jäkla trött som helst. Men efter ett tag blev jag uppropad och jag fick gå in och ta blodprov. Tack och lov så tog hon i fingret och inte armvecket. Men jag kan ju säga att jag vaknade till av sticket.. Aj aj aj.
Sen fick jag gå och sätta mig och vänta igen, vänta, vänta, vänta och åter vänta. Det va väldigt lång tråkigt. Men sen strax in 21 så fick jag äntligen komma in. Och då presenterade sig läkaren och berättade att han bara skulle kolla och sen skulle vi gemensamt bestämma vad som skulle bli gjort.
Så det va bara för mig och strippa av mig kläderna och lägga mig i stolen. Och benen högt upp i vädret!! Hahha nej men fick ha dem på ett par benhållare eller vad man nu ska säga.
Jag ska inte gå in detalj rikt på de som hände men. Vi bestämde att han skulle tömma den.
Och då va de först tvättning, yttlig bedövning, snitt, odling, tömma och sen satte han in en bit av ett finger på en steriliserad handske i hålet så att de är både som drenage och så att de inte ska läka ihop för fort.
Sen fick jag sätta på mig mina kläder och då ville inte min kropp vara med längre. Kände att jag höll på att svimma så de var bara att lägga sig ner på de svala golvet och så va den sköterskan som va där inne så snäll att hon hämtade saft till mig samt en brits.. Hehhe.

Så igår tog jag oskluden 2 gånger! Den ni! Jag har aldrig legat i en gyn stol och jag har ALDRIG legat på en brits. Det va lite kul. Men det va väldigt nära på att jag fick åka upp på avdelningen. Men de slapp jag tack och lov.. *pustar ut*
Och nu ska jag gå på penicilin i en vecka. Jippie.
Så igår tog jag oskulden 2 gånger och genomgick en operation utan att behöva sövas.

Nej nu ska jag gå och hämta min medicin och sen får vi se vad som händer!

XoXo Annelie

Kommentarer
Postat av: Mikkis

Ajajajajajaj detta låter allt annat än roligt! Hoppas att de blir bra nu. Usch gyn stolen e inte att leka me, hemskt ju o kallt o ja... otrevligt me!

2009-08-17 @ 18:56:00
URL: http://musse83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0